HONDA PASAULE

HONDA MANTOJUMA VAROŅI

Mūsu Civic lepnums: Civic mēs atklājām 20. gadsimta septiņdesmitajos gados. Pēc 10 paaudzēm gandrīz 2000 cilvēku ik dienas iegādājas jaunu šīs automašīnas modeli.

 
 

Scroll

Automobiļi, kas mūs padarīja par tiem, kas esam

“Uzņēmumu visprecīzāk raksturo nevis tā darbinieki vai vēsture, bet tā produkti.” Soičiro Honda

UZ ČETRIEM RITEŅIEM

20. gs. sešdesmitie gadi.

Vai zinājāt, ka mūsu pirmais automobilis – T360 – bija kravas auto? Taču mūsu otrais automobilis – S500 – bija grāvējs: mazs divu sēdvietu rodsters ar neticamiem 9500 apgr./min un maksimālo ātrumu 80 mph; tā bija S360 konceptautomobiļa ielas versija. No neatkarīgās piekares līdz divkameru dzinējam, tas bija daudz modernāks par tā laika sāncenšiem.

Hondas efekts
Sākumā pārdošanas apjomi nebija lieli, taču Honda automobiļi jau bija populāri – un pēc vairāk nekā 100 000 T360 pārdošanas nāca īstā Honda pasažieru automobiļu revolūcija: N360. Kā maksimāli pievilcīga mini Honda, tā bija mikro brīnums, kas nobruģēja ceļu mūsu septiņdesmito gadu zvaigznei Civic…

 

T360

SEŠDESMITAJOS GADOS MŪSU PIRMAIS AUTOMOBILIS BIJA KRAVAS AUTO. TAS GUVA MILZĪGUS PANĀKUMUS UN TIKA PĀRDOTS VAIRĀK NEKĀ 100 000 EKSEMPLĀROS.

Brīnišķīgais Honda S500 sporta automobilis bija pūristu sapnis, kas mūs vienā acumirklī padarīja populārus.

TRIO SPĒKS

20. gs. septiņdesmitie gadi.

Septiņdesmitajos gados pasauli sašūpināja roks. Un Honda sašūpināja septiņdesmitos. Mēs atklājām savu visos laikos vislabāk pārdoto automobili Civic, brīnišķīgu meistardarbu, kas ieņēma pasauli kā viesulis. Jo sevišķi Amerika nevarēja vien beigt sajūsmināties, jo uz Civic fona pašmāju sāncenši izskatījās pēc snaudošiem, benzīnu negausīgi strēbjošiem dinozauriem.

Superpārdevējs
Pēc 46 gadiem ir pārdoti vairāk nekā 24 miljoni Civic automobiļu, un ik gadus 700 000 cilvēki iegādājas mūsu Honda varoni. Civic panākumi septiņdesmitajos radīja arī pieprasījumu pēc lielākas Honda; mēs uz to atbildējām ar Accord. Mēs pat izlaidām glamūrīgu 2+2 kupeju – Prelude. Arī tā guva panākumus. Un mēs patiesi tikai sākām...


 

Oriģinālā Civic ideja bija ģeniāla, un tas bija īstais automobilis īstajā brīdī.

Mēs drīz vien pēc Civic piedāvājām Accord, kas arī kļuva par īsto auto un tiek ražots vēl šodien.

LIELI ASTOŅDESMITAJOS

20. gs. astoņdesmitie gadi.

Kuplu matu, platu plecu un augstu apgriezienu laikmets. Mūsu trakulīgā Honda CRX 1,6i-16 bija pintes izmēra sensācija, kas pasauli iepazīstināja ar VTEC konstrukcijas dzinēja brīnumu. Mūsdienās tā ir modernā klasika. Mēs arī turpinājām ieviest inovācijas. Honda Civic Shuttle bija viens no pasaulē pirmajiem MPV un lieliski noderēja cilvēku transportēšanai.

Leģenda ir dzimusi
Mēs atklājām jaunu luksusa modeli Legend. Un ASV jaunu luksusa zīmolu, caur kuru to pārdot: Acura, pasaulē pirmo japāņu luksusa zīmolu. Mēs arī konstruējām Honda Eiropas versiju, ģimenes hečbeku Concerto. Tas bija tik populārs, ka drīz vien mēs nolēmām to arī šeit būvēt.


 

VTEC TEHNOLOĢIJA

ASTOŅDESMITAJOS IELAS AUTOMOBILĪ PIRMO REIZI TIKA IZMANTOTS DZINĒJS AR MAINĪGO SADALES FĀZU VĀRSTU TEHNOLOĢIJU.

Concerto bija Honda Eiropai un veidoja svarīgu daļu no mūsu sadarbības ar BL.

DEVIŅDESMITO LEĢENDAS

20. gs. deviņdesmitie gadi.

Mēs jau gadiem bijām sapņojuši par augstas veiktspējas superautomobiļa uzbūvēšanu. Jaunajā desmitgadē tas kļuva par realitāti: neticamo NSX testēja pats Airtons Senna, un tas bija pietiekami labs, lai Eiropas sāncenši dotos atpakaļ pie rasēšanas dēļiem. Bet mēs joprojām stingri stāvējām uz zemes, pēc atjautīgā, kompaktā CR-V atklāšanas sagaidot pārslēgšanos uz SUV. Šodien tas ir vislabāk pārdotais SUV pasaulē.

Type R dzimšana
Savu augstas veiktspējas R līniju – R nozīmē autosacīkstes – mēs ieviesām deviņdesmitajos gados, un tādiem ielu sacīkšu automobiļiem kā Civic Type R un Accord Type R vēlāk 1999. gadā pievienojās Honda S2000 rodsters. Tā bija mūsu 50 gadu jubilejas dāvana pašiem sev, atjaunot oriģinālo S500 mūsdienīgā versijā.


 

Honda NSX bija mūsu pirmais superautomobilis, kas uz visiem laikiem mainīja visu augstas veiktspējas sektoru.

Šodien Honda Civic Type R joprojām lepojas ar sarkano Honda “H” logotipu, kas skaidri liecina par tā sacīkšu DNS.

HONDA SACĪKSTES PAR TELPU

21. gadsimts.

Honda revolucionāri mazu automobiļu ražošanas vēsture aizsākas sešdesmitajos gados. 2002. gadā mēs pierādījām, ka mūsu radošums ir sveiks un vesels. Jazz bija supermini ar ģimenes automobiļa ietilpību. Degvielas tvertni mēs novietojām zem priekšējiem sēdekļiem, radot vairāk vietas aizmugurē. Tad mēs pilnībā izmantojām šo vietu, izgudrojot “Magic Seat” koncepciju, kurus var nolocīt, sagāzt un iegremdēt. Vēl nekad sēdekļi nav bijuši tik praktiski. Autovadītājiem, kas vēlējās telpu, bet negribēju upurēt veiktspēju, mēs piedāvājām Honda Stream – sporta kupejas stila un MPV daudzveidības apvienojumu.

Vairāk telpas
Un, tā kā mēs nekad nepārtraucam sapņot, mēs radījām Honda FR-V pasažieru automobili: jo sešas sēdvietas ir labākas par piecām un tā atjautīgais salons nelika izvēlēties starp vietu pasažieriem un bagāžas nodalījuma telpu. Turpretī Honda Insight piedāvāja tikai divas sēdvietas, taču neviens neiebilda. Tas bija pirmais Eiropā pārdotais hibrīds un nākotnes auto.

 

Kas saka, ka maziem auto jābūt maziem saloniem? Mūsu plašā Jazz nolokāmie sēdekļi bija tik atjautīgi, ka mēs tos nosaucām par “burvju” sēdekļiem (Magic Seats).

Mūsu superīgais supermini ieradās un pārsteidza ikvienu ar savu pārsteidzoši lielo salona telpu.

JAUNI PIONIERI UN REĀLĀS PASAULES VAROŅI

No 2010. gadam līdz mūsdienām.

Mēs ļoti agri aizsākām mazo SUV revolūciju. Iespējams, pārāk agri. Mūsu 1999. gada HR-V bija iecienīts, taču pagāja desmit gadu, līdz mēs to nomainījām. Kad 2015. gadā mēs atdzīvinājām šo nosaukumu, tirgus bija gatavs, un mūsdienīgais HR-V ir kļuvis par pasaulē labāk pārdoto mazo SUV.

Superātrs
Arī superautomobili NSX mēs modernajā laikmetā izgudrojām no jauna – kā hibrīda meistardarbu. Mūsu pašreizējais reālās pasaules varonis ir Civic Type R, 320 ZS veiktspējas automobilis un karsto heču karalis. Jo, kā mūsu dibinātājs Soičiro Honda reiz teica: "Mums visiem ir tiesības sapņot vistrakākos sapņus."

 

Pirmās paaudzes HR-V tika iesaukts par “prieka mašīnu”.

Arī jaunākais NSX, tāpat kā oriģināls, mainīja spēles noteikumus. Veiktspēja ir eksplozīva, bet tas var braukt arī pilnībā tikai ar elektroenerģiju.