HONDA PASAULE

SAPŅU SPĒKS

Mūsu dibinātājs Soičiro Honda (Soichiro Honda) vienmēr sapņoja par nākotni. Parasti – vienlaikus ar tās radīšanu. Viņa sapnis sākās, kad Soičiro pirmoreiz ieraudzīja automobili. Visu savu atlikušo dzīvi viņš veltīja, lai īstenotu šo sapni.

 
 

Scroll

Sapņa būvēšana

Soičiro Honda bija radītājs-praktiķis. “Domāšana vislabāk man padodas ar uzgriežņu atslēgu rokās.”

DIVI RITEŅI, TAS IR LABI

Pati pirmā oriģinālā Honda.

Soičiro Honda savu amatu apguva, izgatavojot detaļas. Viņš mācījās ātri, un uzņēmums plauka, taču to iznīcināja Otrais pasaules karš, un viņam bija jāsāk viss no jauna. Šoreiz viņa sapņi jau bija grandiozāki. Soičiro radīja pirmo gatavo Honda transportlīdzekli, Type A motociklu.

Balstīts uz velosipēda
Tā dzinējs bija pārveidots militārā radioraidītāja jaudas ģenerators. Motocikls kļuva par acumirklīgu pārdošanas veiksmes stāstu. Kad ģeneratora piegādes pārtrūka, Soičiro radīja pats savu dzinēju. 1948. gadā dzima Honda Motor Co. Ltd. Viņa sapnis kļuva par realitāti.


 

TAUTAS SPĒKS

Pirmais Honda automobilis.

Līdz 20. gadsimta sešdesmitajiem gadiem Honda bija kļuvuši par pasaulē lielāko motociklu ražotāju. Tagad klienti vēlējās vairāk. Soičiro 1962. gadā atbildēja ar brīnišķīgu sporta automobiļa prototipu. Gadu vēlāk tas nonāca ražošanā kā S500.

Paplašināšanās
Pēc diviem gadiem, lai apmierinātu pieprasījumu, bija nepieciešama jauna rūpnīca. Sešdesmitie gadi ritēja pilnā sparā, un Soičiro sapnis zēla un plauka.

 

AMERIKĀŅU SAPNIS

Honda būvēšana un pārdošana visā pasaulē.

1959. gadā Honda pirmo reizi uzsāka pārdošanu ārvalstīs, par bāzi izvēloties Losandželosu. Japānas jaunatnācēji bija kļuvuši par eksportētājiem. Amerikas Honda drīz uzplauka, pateicoties klasiskajai 1960. gadu reklāmas kampaņai: “Jaukākie cilvēki brauc ar Honda.” (Tā ir taisnība...)

Lenākšana Eiropā
1962. gadā Honda paziņoja par plāniem uzbūvēt pirmo rūpnīcu ārpus Japānas – Ālstā, Beļģijā. Tā tika atklāta nākamajā gadā, un uz atklāšanas ceremoniju atlidoja pats Soičiro Honda. Honda Motor Co. Ltd. bija tikai 15 gadi, bet tas jau bija globāls uzņēmums.

 

Amerikas Honda Motor Co. Inc. sākotnēji tika dibināts, lai tirgotu Honda Super Cub. Drīz kļuva acīmredzams, ka ASV drīzāk ir automobiļu, nekā motociklu zeme.

Honda Civic bija veikls un ekonomisks automobilis, kas ieņēma Ameriku viesuļa ātrumā. Ņemot vērā ASV emisiju prasības, tas guva ievērojamus panākumus, konkurējot ar tā laika “benzīna kapsētām”.

Mūsu viegli iegaumējamais reklāmas sauklis palīdzēja vairot leģendārā Honda Super Cub pārdošanas apjomus.

SAPŅUS PIEPILDA ŠĀDI

NSX: Honda superautomobilis.

Līdz 1980. gadiem Honda bija atpazīstams globāls nosaukums. Uzņēmums nosprauda atbilstošus mērķus un nolēma radīt superautomobili – bet bez superautomobiļa trūkumiem. “Ikviena izstrādes inženiera sapnis ir radīt sporta automobili,” saka projekta vadītājs Šigeru Uehara (Shigeru Uehara).

Sacīkšu ieguldījums
Projekts turpinājās visus astoņdesmitos gadus kā “New Sportscar-eXperimental” – NSX. Pasaules sacīkšu braukšanas čempions, pilots Airtons Senna (Ayrton Senna) sniedza savu ieguldījumu projektā, un, kad 1989. gadā automobilis tika atklāts, kritiķi bija sajūsmā. Honda sapņu superautomobilis saviem sāncenšiem dāvāja bezmiega naktis.


 
 

Nepārprotami NSX: superautomobilis ikvienā ziņā.

Spēks un vieglums: Oriģinālajā NSX, kura dizainu iedvesmoja F-16 reaktīvā lidmašīna, tika izmantota pasaulē pirmā viscaur alumīnija pusmonokoka virsbūve.