HONDA PASAULE

HONDA SACĪKŠU ZVAIGZNES

Liesma, kas kvēlo visspožāk, ir vēlēšanās uzvarēt, bet izšķirošā ir vēlēšanās sagatavoties – un mācīties.

 

Scroll

Simtprocentīga apņemšanās

"Ja Honda nepiedalās sacīkstēs, tā nav Honda." – Soičiro Honda

LOMAS APGŪŠANA

Honda priekšplānā izvirza sacensības.

Soičiro Honda mīlēja autosacīkstes. 1930. gados viņš piedalījās autosacīkstēs kopā ar brāli, braucot ar pašu pārveidotu Ford. Drīz pēc Honda uzņēmuma nodibināšanas 1949. gadā viņš pieteica Honda motociklu dalību motobraukšanas sacensībām, kur mēs ātri vien guvām vairākas slavenas uzvaras. Pie tā Soičiro neapstājās: viņa ambīcijas bija kļūt par čempionu paša gatavotā automobilī: gan šasiju, gan dzinēju. Pirmie soļi šā sapņa virzienā tika sperti 1964. gadā – un autosporta pašā augstākajā līmenī, F1.

Honda kļūst par F1 uzvarētāju
Honda RA271 pirmoreiz piedalījās 1964. gada Vācijas Grand Prix, ar katru braucienu kļūstot aizvien konkurētspējīgāki. 1965. gada sezona vairāk izskatījās pēc lejupslīdes nekā augšupejas, līdz Ričijs Ginters, braucot ar RA272, guva mūsu pirmo uzvaru Meksikā. Nepilnu gadu pēc komandas debijas Soičiro bija piepildījis savu sapni.

 

PRAKTISKA DARBOŠANĀS

SOIČIRO NEKAD NESĒDĒJA UN NESKATĪJĀS, VIŅA SACĪKŠU SAPŅIEM PIEPILDOTIES, VIŅŠ GRIBĒJA VISU REDZĒT UN SAJUST

Sešdesmitajos gados mūsu Honda inženieri centīgi strādāja, lai kļūtu par augstākā līmeņa F1 uzvarētājiem.

Čempiona brauciens
Pasaules čempions Džons Sertīss (John Surtees) brauca komandā 1967. gadā un guva atmiņā paliekošu uzvaru Itālijas Grand Prix, uzvarot ar jauno RA300 jau pašās pirmajās sacīkstēs. Komanda izstājās no motosporta sacīkstēm pēc 1968. gada sezonas, lai koncentrētu enerģiju uz jaunu ielas automobiļu izstrādi, – Honda vārds motosporta slavas zālē bija kā cementā iekalts.

 

FORMULAS MEKLĒŠANA

Mūsu zelta laikmets.

Pēc 15 gadu prombūtnes 1983. gadā mēs atgriezāmies F1 kā dzinēju piegādātājs. Un tās sezonas pēdējās sacīkstēs Kekes Rosberga (Keke Rosberg) Williams Honda finišēja piektā, un pēc gada viņš uzvarēja mūsu pirmajās sacīkstēs jaunajā turbo laikmetā. Williams komandas Nelsons Pikē (Nelson Piquet) 1987. gadā ieguva mums pirmo F1 pasaules čempiona titulu. Šoreiz mēs piegādājām dzinējus arī Team Lotus komandai ar jauniņo pilotu Airtonu Sennu – tā gada Lielbritānijas Grand Prix automobiļi ar Honda dzinējiem finišēja pirmajā, otrajā, trešajā un ceturtajā vietā!

Honda dominē F1
1988. gadā mēs uzsākām savas attiecības ar McLaren un uzvarējām 15 no 16 sacīkstēm, titulus saņemot Airtonam Sennam. Alēns Prosts ar McLaren Honda par čempionu kļuva 1989. gadā, tad Airtons ar mūsu dzinējiem uzvarēja pēc kārtas 1990. un 1991. gadā. Mēs bijām burtiski nepārspējami.

 

F1 pasaules čempions Nelsons Pikē vadīja ar Honda dzinēju aprīkoto Lotus 100T 1988. gada sezonā.

HONDA SACENŠAS ZAĻI

Mans Zemes sapnis.

Gerhardam Bergeram (Gerhard Berger) uzvarot ar McLaren-Honda 1992. gada Austrālijas GP, gada pēdējās sacīkstēs, noslēdzās mūsu otrais F1 laikmets. Turpmākajās sezonās mēs saglabājām nelielu iesaistīšanos caur mūsu partneriem Mugen Motorsports.

Atpakaļ uz augstākā pakāpiena
Sākoties jaunajam gadsimtam, mēs apsvērām atgriešanos F1 paši ar savu automobili, bet tad nolēmām piegādāt dzinējus BAR komandai, sākot no 2000. gada un turpmāk. 2004. gada sezonā mēs ieguvām otrās vietas, bet 2006. gada sezonā komandas, ko tagad sauc Honda F1 Racing, ietvaros mēs uzvarējām Ungārijas Grand Prix. Šajās sacensībās Džensons Batons (Jenson Button) ieguva savu pirmo uzvaru Formula 1.

 

2007. gadā tika uzsākta mūsu “Zemes sapņu” dzinēju programma. Rezultāti nebija spīdoši, bet Rosa Brauna (Ross Brawn) iedvesmojošā līderība lika mums progresēt, līdz sabruka globālā ekonomika, un, lai koncentrētos uz savu pamata uzņēmējdarbību, mēs izstājāmies no F1.

Batons ir F1 čempions
Ross Brauns un komandas vadītājs Niks Frajs (Nick Fry) izpirka Braklijā bāzēto komandu un ar nelielu Honda atbalstu pabeidza jaunā automobiļa izstrādi tieši uz 2009. gada sezonas sākumu. Tagad saukta par Brawn GP komandu, tā paturēja Džeisonu Batonu par pilotu, un kopā tie uzvarēja ne vien sešās no pirmajām septiņām sacīkstēm, bet saņēma arī pilota un konstruktora titulus.

 

Slavas siena

Īss ieskats mūsu ar smagu darbu gūtajās sacīkšu uzvarās, kā arī pilotu un konstruktoru kausu panākumos.

1. ēra
1964-1968
2 uzvaras sacīkstēs
Product description

Richie GINTHER (ASV) 1 
John SURTEES (Lielbritānija) 1

2. ēra
1983-1992
69 uzvaras sacīkstēs
Product description

Keke ROSBERG (Somija) 3 
Nigel MANSELL (Lielbritānija) 13 
Nelson PIQUET (Brazīlija) 7 
Ayrton SENNA (Brazīlija) 32 
Alain PROST (Francija) 11 
Gerhard BERGER (Austrija) 3

3. ēra
2000-2008
1 uzvara sacīkstēs
Product description

Jenson BUTTON (Lielbritānija) 1

Čempioni starp pilotiem - 5 gadus pēc kārtas Product description

1987 Nelson PIQUET (Brazīlija)
1988 Ayrton SENNA (Brazīlija)
1989 Alain PROST (Francija) 
1990 Ayrton SENNA (Brazīlija)
1991 Ayrton SENNA (Brazīlija)

Konstuktoru kauss - 6 gadus pēc kārtas Product description

1986 Williams Honda (FW11) 
1987 Williams Honda (FW11B)
1988 McLaren Honda (MP4/4)
1989 McLaren Honda (MP4/5)
1990 McLaren Honda (MP4/5B)
1991 McLaren Honda (MP4/6)

ATPAKAĻ, KUR IEDERAMIES

Jo sacīkstes uzlabo ciltsrakstus.

Honda nespēj atturēties no sacensībām uz ilgu laiku. Sajūsmināti par potenciālu mācīties no augsto tehnoloģiju hibrīdu F1 ēras, 2015. gadā mēs atgriezāmies F1 – atkal sadarbojoties ar McLaren komandu, kas nodrošināja šasiju.

Izaicinājums pieņemts
Tās bija ugunskristības. Soičiro Honda teica, ka “veiksme sastāv no 99 procentiem neveiksmju”, un mēs pēdējo gadu laikā esam piedzīvojuši krietnu izaicinājumu devu. Bet mūsu dzinējs kļūst ātrāks, un, 2018. gadā noslēdzot sadarbību ar ambiciozo Toro Rosso komandu, mēs ar lielām cerībām raugāmies uz pakāpšanos rezultātu tabulās.

 

Šogad, pirmajā no paredzētās trīs gadu sadarbības ar Toro Rosso, STR13 sacīkšu automobili vadīs Brendons Hārtlijs (Brendon Hartley) un Pjērs Gaslī (Pierre Gasly). Līdz šim visi testi ir uzrādījuši pozitīvus rezultātus, un komanda ir apņēmības pilna gūt strauju progresu 2018. gada sezonā ar šo izteiksmīgo un pievilcīgo automobili.

Šogad mēs sacentīsimies Toro Rosso komandā. "Sadarboties ar tik lielu uzņēmumu kā Honda ir liels gods," teica komandas vadītājs Francs Tosts (Franz Tost).

FINIŠS NEKAD NAV BEIGAS

No sacīkšu trases uz ceļa.

Stāsta, ka sacīkstes uzlabo ciltsrakstus. Tās noteikti uzlabo Honda. Viss, ko mēs esam iemācījušies no autosporta pieredzes, vienmēr nonāk mūsu ielu automobiļos. Trase ir mūsu automašīnu testu laboratorija.