INFORMĀCIJA PRESEI

2017. GADA HONDA CIVIC TYPE R NIRNBURGRINGĀ UZSTĀDA JAUNU APĻA REKORDU PRIEKŠPIEDZIŅAS AUTOMAŠĪNĀM

2017, 25 aprīlis

  • Automobilis labākā Nirnburgringas apļa laika pārspēšanas mēģinājumā finiša līniju sasniedza 7 minūtēs un 43,8 sekundēs.
  • Jaunā Civic Type R dzinēja jauda ir 320 ZS un griezes moments ir 400 Nm.
  • Modernā aerodinamika nodrošina šajā automobiļu klasē labāko cēlējspēka un pretestības spēka līdzsvaru.
  • Jaunais Civic Type R tiks ražots Svindonā, Apvienotajā Karalistē, un tā pārdošana Eiropā tiks uzsākta 2017. gada vasarā.
  • Apļa laiks tika uzrādīts ar izmēģinājuma modeli, kas tehniskajā ziņā atbilda galējam ražošanā nonākušajam automobiļa modelim.

Civic Type-R

Etalona apļa laika uzstādīšanas video ierakstu varat skatīt šeit

Jaunais Honda Civic Type R, kura ražošanai paredzētais modelis pavisam nesen piedzīvoja savu debiju 2017. gada Ženēvas autoizstādē, tagad ir uzrādījis etalona apļa laiku priekšpiedziņas automašīnām Nirnburgringas “Nordšleifē” jeb “Ziemeļu cilpā”. 2017. gada 3. aprīlī automobiļa izmēģinājuma modelis šīs pasaulē pazīstamās trases apli pabeidza 7 minūtēs un 43,8 sekundēs.

Apļa laiks tiks uzrādīts modeļa testēšanas režīma noslēguma posmā, braucot pa sausu trasi un āra temperatūrai esot tādai, kas nodrošina optimālos apstākļus vislabākajai riepu un piedziņas bloka veiktspējai. Uzstādītais rekords par gandrīz septiņām sekundēm uzlaboja modeļa priekšgājēja sniegumu.

Jaunais Civic Type R ir daļa no pilnīgi jaunā desmitās paaudzes Civic izstrādes programmas, kas ir lielākais šāda veida pasākums Honda vēsturē. Tas tika konstruēts ar mērķi nodrošināt visaizraujošāko braukšanas pieredzi hečbeku segmentā – kā uz ielas, tā sacīkšu trasē.

Jaunajam Civic Type R šo etalona apļa laiku “Ziemeļu cilpā” palīdzēja uzrādīt vairāki faktori. Tā sirds ir optimizētais un uzlabotais 2,0 litru VTEC TURBO dzinējs, kas spēj sasniegt 320 ZS jaudu ar 400 Nm griezi. Sešu pārnesumu manuālās transmisijas jaunais zemākais pārnesumskaitlis vēl vairāk uzlabo automobiļa paātrināšanos, savukārt jaunā Type R aerodinamika nodrošina nepārspējamu stabilitāti, braucot lielā ātrumā, un šajā automobiļu klasē labāko cēlējspēka un pretestības spēka līdzsvaru.

Jaunā Civic Type R ļoti stingrais virsbūves korpuss ir par 16 kilogramiem vieglāks nekā iepriekšējā modeļa korpuss, turklāt tā griezes izturība ir uzlabota par 38 %, kas nodrošina ievērojamas priekšrocības attiecībā uz stūres reakciju un stabilitāti līkumos. Jaunā aizmugurējā daudzsviru piekare uzlabo stabilitāti bremzēšanas laikā un samazina automašīnas sasvēršanās kustības, kas, veicot apli, ļāva līkumos bremzēt vēlāk un palīdzēja sasniegt lielāku ātrumu līkumu izbraukšanas laikā.

Rijuiči Kidžima (Ryuichi Kijima) ir galvenais Honda Civic Type R modeļa šasijas inženieris. Viņš pastāstīja, kādās jomās jaunais modelis uzrādīja visievērojamākos uzlabojumus, izbraucot Nirnburgringas trasi, salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes automobili.

“Jaunais Type R līkumos spēja sasniegt lielāku ātrumu, jo tam ir platāka šķērsbāze un riepas, garāka garenbāze, jauna daudzsviru piekare aizmugurē un optimizēta aerodinamika, kas uzlabo stabilitāti,” teica Kidžima. “Piemēram, parasti autovadītājs līkumā aiz Mecgesfeldas iebrauc ar aptuveni 150 km/h lielu ātrumu. Pat šajā vidēji ātrajā līkumā ātrums bija par aptuveni 10 km/h lielāks, pateicoties jaunā Type R modeļa nepārspējamajai stabilitātei. Tādējādi, izmantojot labāku veiktspēju līkumos, mēs varējām uzlabot ātrumu visā aplī un palīdzēt jaunajam Type R uzrādīt daudz ātrāku apļa laiku.”

Izmēģinājuma modeļa, ar kuru šāds apļa laiks tika uzrādīts, tehniskās specifikācijas atbilst ražošanai paredzētā modeļa specifikācijām. Drošības apsvērumu dēļ izmēģinājuma modelim tika uzstādīts drošības karkass, taču tas nepalielināja virsbūves karkasa stingrību. Papildu svars, ko radīja drošības karkass, tika kompensēts, īslaicīgi izņemot informācijas un izklaides sistēmu, kā arī aizmugurējos sēdekļus. Automašīnai bija uzstādītas trasei pielāgotas riepas, ar kurām ir atļauts pārvietoties arī pa publiskajiem ceļiem.

Jaunā Civic Type R ražošana Eiropas klientiem tiks uzsākta 2017. gada vasarā Honda rūpnīcā Svindonā (HUM), Apvienotajā Karalistē, kas ir 10. paaudzes Civic hečbeka globālā ražotne. Type R tiks eksportēts uz autotirgiem visā Eiropā un citās pasaules valstīs, tostarp, uz Japānu un ASV. Šī būs arī pirmā reize, kad kāds Honda zīmola Type R automobilis būs oficiāli pieejams pārdošanā Ziemeļamerikas reģionā.