INFORMĀCIJA PRESEI

HONDA CIVIC DZINĒJU KLĀSTU PAPILDINA UZLABOTS DĪZEĻA DZINĒJS

2017, 16 augusts

  • Uzlabotais 1,6 litru i-DTEC dzinējs būs pieejams, sākot ar 2018. gada martu
  • Uzlabojumi ietver paaugstinātas izturības virzuļus un zemas berzes cilindru iekšpusi
  • Izmēģinājumi reālos ekspluatācijas apstākļos apliecina zemu CO2 izmešu līmeni
  • Jauda un griezes moments paliek attiecīgi 120 ZS un 300 Nm līmenī

Sākot ar 2018. gada martu, Honda Civic dzinēju klāstu Eiropā papildinās uzlabots 120 ZS 1,6 litru i-DTEC dīzeļdzinējs ar izcilu veiktspējas un efektivitātes kombināciju.

Jaunais dzinējs ir viens no pirmajiem, kas oficiāli testēts saskaņā ar jauno vieglajiem transportlīdzekļiem paredzēto pasaules mēroga testu (WLTP) degvielas patēriņa un izmešu ciklu noteikšanai, kas stājas spēkā šogad. Atšķirībā no pazīstamā Eiropas Jaunā braukšanas cikla (NEDC), kura pamatā ir teorētisks braukšanas profils, WLTP cikls ir izstrādāts, izmantojot faktiskus braukšanas datus, kas apkopoti visā pasaulē, tāpēc tā rezultāti ir tuvāki braukšanai reālos apstākļos.

Lai panāktu maksimālu efektivitāti, braucot reālos apstākļos, ievērojami uzlabota dzinēja un izplūdes sistēma. Jaunās Honda Civic 1,6 i-DTEC efektivitātes uzlabojumi ļauj panākt degvielas patēriņu no 3,7 l/100 km* un CO2 izmešus, sākot no 99 g/km (WLTP ciklā)*.

Viens no 1,6 litru dīzeļa dzinēja uzlabojumiem ir pazemināta cilindru berze, pateicoties no ārkārtīgi izturīga hrommolibdēna tērauda sakausējuma izgatavotiem virzuļiem, kā arī īpašam cilindru iekšpuses slīpējumam, kas nodrošina līganāku virzuļu kustību.

1597 cm3 dzinējā izmantota līdzšinējā mūsdienīgā Bosch degvielas iesmidzināšanas sistēma, un tas ir aprīkots ar nelielu, ļoti efektīvu turbokompresoru, zema spiediena EGR (izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmu) un augstas ieplūdes plūsmas spēcīgu virpuļu cilindru galvas atveri. Īpaši izturīga, viegla un plāna kloķvārpsta un alumīnija lējuma augstspiediena dzinēja bloks ar atvērtu cilindru bloka augšdaļu samazina dzinēja svaru. Jaunajam i-DTEC dzinēja cilindru blokam ir uzstādītas papildu lietas ribas, kas padara konstrukciju stingrāku, pazeminot trokšņa, vibrācijas un diskomforta līmeni.

Honda jaunais 1,6 i-DTEC ir arī viens no pirmajiem dzinējiem, kura NOx un cieto daļiņu izmeši ir oficiāli testēti saskaņā ar emisiju reālos braukšanas apstākļos (RDE). Dīzeļa dzinējam ir jauna NOx glabāšanas konvertora (NSC) sistēma ar lielākiem katalizatoriem un augstāku cēlmetālu (sudraba, platīna un neodīma) saturu, kur slāpekļa oksīda gāze tiek glabāta līdz reģenerācijas ciklam. Sodrēju sensors precīzi nosaka, kad tieši vajadzīgs reģenerācijas cikls, paildzinot izplūdes sistēmas komponentu kalpošanas laiku.

1,6 i-DTEC dzinējs attīsta 120 ZS jaudu pie 4000 apgr./min un 300 Nm griezes momentu pie 2000 apgr./min, ļaujot Civic ieskrieties no nulles līdz 100 km/h 10,4 sekundēs.

Honda UK Manufacturing Svindonas rūpnīcā ražotais dzinējs būs pieejams jaunajam desmitās paaudzes Civic gan četru, gan piecu durvju versijā.

2018. gada vidū Civic transmisijas veidu klāstu papildinās deviņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba. Tā būs pirmā reize, kad tā izmantota automobilī ar divu riteņu piedziņu.

* Honda dati

Piezīmes redaktoriem

WLTP

Vieglajiem transportlīdzekļiem paredzētā pasaules mēroga testa procedūra (WLTP) ir izstrādāta, lai nodrošinātu reālistiskākus testēšanas apstākļus transportlīdzekļu degvielas patēriņa un izmešu aprēķināšanai.

Braukšanas cikls ir sadalīts četros posmos ar atšķirīgu vidējo ātrumu: lēnu, vidēju, ātru un ļoti ātru. Katrā posmā ir iekļautas dažādas braukšanas fāzes, apstāšanās, paātrinājuma un bremzēšanas fāze. WLTP ciklā katram jaunam transportlīdzekļa tipam tiek testēta katra dzinēja un transmisijas konfigurācija visvieglākajā un vissmagākajā variantā.

RDE testi

Reālos braukšanas apstākļos ar (RDE) testiem mēra automobiļa radītos izmešus, piemēram, NOx, braukšanas laikā. RDE testi tiek veikti paralēli pastāvošajiem NDEC un nākotnes WLTP testa cikliem kā validācijas process. RDE nodrošina, ka transportlīdzekļiem ir zems izmešu līmenis atbilstīgi braukšanas apstākļiem Eiropā.

RDE testi, apstiprinot izmešu tipu, tiek veikti uz koplietošanas ceļiem reālos satiksmes apstākļos, izmantojot pārnēsājamu emisijas mērīšanas sistēmu (PEMS). Sākotnēji saistoši ierobežojumi ir noteikti tikai NOx un cieto daļiņu izmešiem. Sākumā noteiktais RDE ierobežojums dīzeļa dzinējiem, kas stājas spēkā 2017. gada 1. septembrī jauniem transportlīdzekļu tipiem, ir 168 mg/km.