Scroll

Informācija presei

Misija paveikta! Džensons Batons sasniedz Honda piekto un pēdējo plānoto apļa rekordu Civic Type R 2018. gada izaicinājuma ietvaros

• Džensons Batons noslēdz Honda Type R 2018. gada izaicinājumu ar piekto rekordu Hungaroringas sacīkšu trasē
• Jaunais priekšējo riteņu piedziņas apļa rekords Hungaroringas GP trasē ir 2 min 10,19 s
• Jaunais apļa rekords apliecina Civic Type R pozīciju kā ātrākajam automobilim savā klasē
• Piektais apļa laika rekords šogad sasniegts ar sērijveida automobili ar ielas riepām
• Type R izaicinājums ir sasniedzis mērķi un pārspējis piecus rekordus piecās leģendārās Eiropas sacīkšu trasēs

 

 

Piektajā un pēdējā braucienā no plānotās apļa rekordu pārspēšanas sērijas visā Eiropā 2018. gadā Hungaroringas GP sacīkšu trasē Ungārijā Honda ir uzstādījuši jaunu 2 min 10,19 s rekordu, braucot ar priekšējo riteņu piedziņas sērijveida automobili. Civic Type R vadīja Formula 1 pasaules čempions un pašreizējais NSX Super GT pilots Džensons Batons (Jenson Button). Šī trase Batona karjerā ir īpaši nozīmīga, jo 2006. gadā šeit viņš uzvarēja savās pirmajās F1 Grand Prix sacensībās, braucot ar Honda.

Hungaroringas trase ir šaura un līkumota, 4,38 km gara, ar 180 grādu pagriezieniem, kas to padara par vienu no tehniski grūtāk izbraucamajām trasēm Eiropā. Tā izrādījās nevainojama vieta, kur nodemonstrēt Civic Type R adaptīvo amortizācijas sistēmu, kas šaurajā trasē nodrošināja stingru un stabilu braucienu un izcilu augstas veiktspējas izveicību. Gan piekares sistēma, gan unikālā stūres konstrukcija un uzlabotā aerodinamika ļāva Batonam un Honda sasniegt apļa rekordu šajā Grand Prix trasē.

Runājot par apļa rekordu, Džensons Batons teica: “Hungaroringā mēs ar Honda pirmoreiz ieradāmies 2006. gadā, kad es uzvarēju pirmajās F1 sacīkstēs. Tagad - lai uzstādītu jaunu priekšējo riteņu piedziņas automobiļa apļa rekordu ar jauno Type R, un es esmu ļoti priecīgs, ka mēs to paveicām!” 

Turpinot komentēt Type R, viņš piebilst: “Pirmā lieta, ko es pamanīju, izbraucot no servisa zonas joslas, bija – cik neitrāls ir šis automobilis. Mana pieredze nav saistīta ar priekšējo riteņu piedziņas automobiļiem, tāpēc tas man bija kas jauns, bet, tā kā Type R ir tik labi līdzsvarots, braukt ar to uzreiz bija ļoti patīkami un dabiski. 

Visvairāk mani pārsteidza tas, cik vēlu šajā automobilī var sākt bremzēt. Arī manuālā pārnesumkārba darbojas patiešām lieliski. Mūsdienās nav daudz automobiļu ar manuālo pārnesumkārbu, tāpēc bija patīkami atkal pie tās atgriezties. Tad tu vienmēr jūties daudz labāk savienots ar automobili.”

 

Pirmo apļa rekordu Hungaroringas trasē Honda uzstādīja līdzīgā izaicinājumā 2016. gadā, braucot ar iepriekšējās paaudzes Civic Type R. Jaunais rekords ir piektais apļa laika rekords ar priekšējo riteņu piedziņas automobili, ko Honda uzstādīja Type R 2018. gada izaicinājuma ietvaros. Izaicinājuma mērķis tika nosprausts pēc tam, kad 2017. gada aprīlī Type R kļuva par ātrāko priekšējo riteņu piedziņas sērijveida automobili Nirburgringas Nordšleifes trasē ar apļa laiku 7 min 43,8 s. Šie seši rekordi nostiprina Civic Type R pozīciju kā ātrākajam automobilim savā klasē. 

Izaicinājuma ietvaros pieci Honda sacīkšu čempioni testēja automobili piecās Eiropas trasēs, sasniedzot jaunus apļa rekordus ar priekšējo riteņu piedziņas ražošanas automobili.  
• WTCR pilots Tiagu Monteiru (Tiago Monteiro) uzstādīja apļa rekordu 2 min 1,84 s Eštorilas trasē Portugālē
• BTCC leģenda Mets Nīls (Matt Neal) uzstādīja apļa rekordu 2 min 31,32 s Silverstonas trasē Lielbritānijā
• Japānas Super GT zvaigzne Bertrāns Bagete (Betrand Baguette) uzstādīja apļa rekordu 2 min 53,72 s Spā-Frankošampas trasē Beļģijā
• WTCR pilots Estebans Gerieri (Esteban Guerrieri) uzstādīja jaunu apļa rekordu 2 min 1,51 s Magny-Cours GP trasē Francijā.

Nule pilnīgi no jauna konstruētā – ar mērķi dāvāt visaizraujošāko braukšanas pieredzi no visiem Type R –, jaunākās paaudzes Civic Type R izstrādes programma bija lielākā Honda vēsturē. Augstas veiktspējas hečbeks ir ātrākais automobilis ar straujāko paātrinājumu savā klasē, pateicoties vieglās, ārkārtīgi izturīgās virsbūves un unikālās divasu statņu priekšējās piekares sistēmas kombinācijai, kas samazina griezes ietekmi uz stūri un atvieglo sarežģītu līkumu izbraukšanu. Type R uztur Honda augstas veiktspējas hečbeku asinslīnijas mantojumu un ir ātrākais automobilis ar straujāko paātrinājumu savā klasē.

Batons savu komentāru noslēdza šādi: “Šis jaunais Type R ir ārkārtīgi satriecošs, tāpat kā tā iepriekšējās paaudzes, un ne drusciņ nav zaudējis savu šarmu.”